Platíte daňe za využití služeb Google a Facebooku?

DPH za využití služby Google AdWords, či inzerce na Facebooku musí odvést i neplátce, jako identifikovaná osoba.

Identifikovaná osoba (z titulu nákupu služeb ze zahraničí) je prakticky totéž co neplátce DPH, má jen několik povinností navíc:

  1. musí se registrovat do 15 dnů od přijetí první služby ze zahraničí
  2. ze služeb přijatých ze zahraničí musí měsíčně přiznat DPH a odvést je státu

 

Problémem ani tak není Facebook, jako reklamy na něm. Jestliže objednáte reklamu pro obchodní účely, přijímáte službu s místem plnění v ČR od irského subjektu. Tedy s povinností registrace jako identifikovaná osoba a podávání přiznání DPH.

Jestliže označíte, že reklamu nekupujete pro obchodní účely, bude Facebook účtovat cenu reklamy včetně irské DPH a přizná ji v Irsku. Zároveň nepodává souhrnné hlášení, tedy nehlásí českému finančnímu úřadu poskytnutou službu. Vy pak v ČR nemusíte ani podávat přiznání, ani se registrovat jako identifikovaná osoba. Mnohem častější ale je, že reklamu používáte pro obchodní účely a pak nastává situace podobná jako u Google AdWords a postupuje se stejně. V deváté kapitole vám ukáži, jak vyplnit přiznání po přijetí služby, a to jak z pozice plátce DPH, tak i identifikované osoby. Facebook reklamy Poskytovatel služby je Facebok Ireland Ltd., tedy irský subjekt, příjemce český subjekt, místem plnění je podle § 9 zákona o DPH Česká republika.

dph_reklama_knihaPodrobné vysvětlení najdete v příručce DPH a reklama na internetu  (ve formatu .PDF)

 

Autorem publikace je Michal Hanych, společnost http://simpletax.cz/

 

SdíletShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on VK