Reklama na internetu

Lidé na internetu vyhledávají. A to opravdu hodně. Vyhledávají neustále a naprosto všechno.

Vyhledávače jsou hlavním zdrojem návštěvnosti každé webové stránky.

Se zvyšováním návštěvnosti se zvyšuje i konverzí poměr, ukazatel toho jak jsou vaše stránky úspěšné. Toho lze docílit pomocí několika způsobů, od placené reklamy za proklik ve vyhledávačích před přirozenými výsledky (PPC) přes optimalizaci pro vyhledávače (SEO), která vám zaručí přední příčky v přirozeném vyhledávaní. Těžko se posuzuje, co je efektivnější. Pomocí PPC docílíte okamžité návštěvnosti, oproti tomu je ale zase návštěvnost z vyhledávačů přirozenější a kvalitnější. Nejlepším a nejefektivnějším způsobem propagace je proto tyto dvě služby realizovat současně.
1

PPC

PPC - pay per click, česky platba za proklik.
PPC kampaň se zobrazuje po zadání klíčové fráze do vyhledávače před přirozenými výsledky. Neplatíte zde za zobrazení, ale pouze za proklik vaší reklamy a přesměrování návštěvníka na váš web. Zde je už je na vás, jak zákazníka zaujmete a dovedete ho ke konverzi. PPC kampaň se dá zaměřit na cílovou skupinu a je hodně flexibilní. Při častém vyhodnocování vaší kampaně můžete měnit hodnotu ceny za proklik a přizpůsobovat rozpočet a tak ušetřit mnoho peněz.

Vaši potencionální zákazníci při vyhledávání konkrétního zboží nebo služby očekávají, že je odkaz na vyhledávaný dotaz přesměruje přesně k vyhledávanému zboží nebo službě. Když tomu tak není, většinou se návštěvníci přesunou na jiný web. Posíláním návštěvníků z PPC na homepage zbytečně ztrácíte peníze. Vše přitom závisí jen na vás, podle toho jak si nastavíte cílové stránky v PPC kampani. Starejte se o své cílové stránky a přimějte návštěvníka v akci.
2

SEO

SEO je optimalizaci pro vyhledávače.
SEO nejde jednoduše zapnout nebo nastavit. Je to neustálý proces optimalizace vašich stránek. Souhrn praktik, jejichž cílem je získání cílených návštěvníků (nejen) z vyhledávačů. Optimalizace zahrnuje jak technické záležitosti, tak i tvorbu obsahové strategie a další kroky. Zajímavý obsah je univerzální cestou k přilákání návštěvníků. SEO zvyšuje obchodní výkonnost webu díky tomu, že nabídnete uživatelům, co hledají. Důležitou součástí je vhodná architektura stránek a uživatelská přívětivost, která usnadňuje hledání obsahu a používání webu. Mezi další základní faktory patří například alternativní popisky obrázků.

Další nástroje k získání návštěvníků a zvyšování objednávek:
3

Sociální sítě

Buďte aktivní na sociálních sítích, komunikujte s fanoušky a budujte si komunitu a značku. Bez reklam a propagace na Facebooku nevykouzlíte žádné velké výsledky, musíte si pomoci placenou reklamou. Umožní snadno sdílet obsah samotnými uživateli. Uživatelé Facebooku se o fanouškovských stránkách dozvídají nejčastěji právě přes reklamy. Facebook používá velká část populace a reklama nabízí neuvěřitelné možnosti cílení. Jen v České republice můžete zacílit na 4 miliony uživatelů. Bez výzvy k akci a prvků vytvářejících povědomí o značce má i jinak bezchybný článek pouze informační hodnotu.
4

E-mail marketing

Jeden z nízkonákladových a zároveň nejúčinnějších marketingových zbraní na internetu vůbec. E-mail představuje mocný nástroj pro budování vztahu se zákazníky. Využívejte své kontaktní emailové adresy a zasílejte zájemcům prodejní a obsahové newslettery.
5

Remarketingová kampaň

Cílit na vaše bývalé návštěvníky a donutit je ke konverzi. Opustil někdo nákupní košík před potvrzením objednávky? Návštěvníkovi se připomenete a budujete brand v povědomí těch, kteří web již navštívili. Jedná se o nejúčinnější nástroj pro inzerci v obsahové síti.
6

Zbožové vyhledávače

Optimalizovat své zboží do zbožových vyhledávačů (Zboží.cz, Heureka.cz, Google zboží) pomocí XML feedů. Využít lze aplikaci Mergado.
7

Live chat

Živá podpora na webu usnadňující návštěvníkům vybrat si zboží, poradit jim a komunikovat. Pro komunikaci lze využít systémy LiveChat, popř. SmartSupp.
8

Katalogy

Zápisem do katalogů (např. Firmy.cz, Najisto.cz, Google Maps) zvyšujete povědomí o své značce a můžete získat nové objednávky právě přes katalogy, kde lidé vyhledávají odborníky na všechny druhy práce a ty nejlepší služby.
9

Webová analytika

Měření výkonnosti webu, získávání dat a analyzování. Použitelné i pro vyhodnocení reklamních kampaní a nalezení dalších kroků ke zvýšení výkonnosti webu.

SdíletShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on VK