Co přinutí lidi skoro nakoupit?
Co je přinutí projít skoro celou cestu a nakonec odejít z nákupního košíku na poslední chvíli?
Co je přinutí zírat na vaší úvodní stránku, chtít co nabízíte, avšak nakonec zavřít vaší stránku a jít dělat něco jiného?
Zdá se, že máte pod postelí schovaného bubáka. Pokaždé, když se přiblížíte k uzavření obchodu, tak z pod postele vyleze bubák a vystraší vaše potenciální zákazníky. Zbavte se bubáka a váš web bude konvertovat jako nikdy před tím.
Tenhle ošklivý, smradlavý, špinavý a nevychovaný bubák je strach vašich potenciálních zákazníků.
A je tam i teď, zasmraďuje vaší úvodní stránku a plaší vaše dobré zákazníky.
1
Strach z plýtvání peněz
Vzpomínáte si, když jste jako dítě šel na pouť, která přijela k vám do města? Poté co jste snědl všechnu cukrovou vatu, objevil jste střelnici.
Pamatujete si toho přesvědčivého chlápka, který vás přesvědčil, abyste utratil všechny své měsíční úspory za střílení na hloupé kovové válečky?
Vypadalo to tak jednoduše. On vám ukázal přesně jak na to. Vystřelit ze vzduchovky a srazit všechny kovové válečky, abyste vyhráli plyšové zvířátko. Jednoduché.
Utratil jste dvacku za dvackou při pokusu to udělat sam.
Jakmile zmizely všechny vaše dvacky, tak jste začal mít tušení. Vypadalo to snadno, ale jakmile opravdu stojíte na místě činu, tak je to téměř nemožné. Nyní má kolotočář všechny vaše peníze a vy nemáte ani tu ošklivou plyšovou hračku, kterou byste se mohl chlubit.
A bubák je na světě.
2Strach z výsměchu
Jakmile vyprchal zápach kolotočářů, tak jste si nevinně hleděl svého a narazil jste na reklamu fascinujícího produktu s názvem Mořské Opičky.
Byli to malí lidičkové! S ocásky! Obrázek na etiketě vypadal dost úžasně. Prosil jste rodiče, aby vám je koupili a řekl jste o tom všem, koho znáte. Svému bráchovi. Svému nejlepšímu kamarádovi. Své celé třetí třídě.
Tohle mělo být tak cool. Reklama říkala, že je dokonce můžete naučit dělat triky. Plánoval jste, že jim koupíte léky, vitamíny a všechno co potřebují, aby byli nejšťastnějšími mazlíčky na světě.
Do posledního písmene jste splnil instrukce. Netrpělivě jste čekal. Úplně všem jste řekl, jak to bude úžasné.
Nakonec se ukázalo, že Mořská opička je jen kreveta. V žádném případě se nepodobají malým lidem. Podobají se krmivu pro ryby, což také jsou.
Váš mladší brácha, váš nejlepší kamarád a celá třetí třída si o vás teď mysleli, že jste hlupák. A oni se moc těší, že vám to mohou říct u každé příležitosti.
Tím se bubák zas o něco zvětšil.
3Strach z pocitu hlouposti
Pokaždé, když nás zradí pochybný prodavač, tak se zas o trochu víc obrníme. Bubák roste. Naše nedůvěra roste a náklonnost k důvěře se smrští.
Poté se objeví obsahový marketér s užitečným článkem nebo podcast epizodou, který vyřeší problém, jenž vás opravdu trápil. Nazvěme toho obsahového marketéra...vy.
Chceme vám věřit. Chceme tu výhodu, kterou nabízíte. Chceme něco - cokoliv - co bude fungovat tak, tak bylo slíbeno.
Rádi bychom věřili našemu vlastními úsudku.
Ale bubák nám s jeho opravdu strašlivým dechem šeptá do ucha, jak hloupě se budeme cítit, až tomu zas naletíme.
Jak zabít bubáka
Důvěryhodnost, spousta obsahu s vysokou hodnotou a prostě a jednoduše stará dobrá slušnost jsou vašimi nejlepšími zbraněmi v boji s bubákem.
Vše na vaší stránce musí naznačovat, že se vám dá věřit.
- Reálné kontaktní informace.
- Vaše fotografie.
- Důkladné odpovědi na časté dotazy.
- Jasné, rozumné výzvy k akci.
Na každém detailu záleží, včetně hostingu vašeho webu na vlastní doméně a zveřejňování pravidelného obsahu. Vše co děláte musí budovat důvěru a zabít bubáka.
Pokud neprodáváte 10-letým dětem, tak s vašimi potenciálními zákazníky zřejmě již mnohokrát zametli velmi bezohlední (nebo neschopní) obchodníci. Dejte svým potenciálním zákazníkům nejmenší důvod k nedůvěře a všechny ty zvrácené vzpomínky se jim vrátí zpět.
Existuje starý vtip, že druhé manželství je výhra optimismu nad zkušeností. Ve skutečnosti, to je přesně co se stane pokaždé, když uzavřete obchod, obzvlášte s někým, s kým jste ještě nikdy neobchodovali.
Takže pojďme vyhlásit bubákům válku.
Dokažte, že jste neobyčejní a důvěryhodní tím, že prokážete vaše hodnoty upřednostněním vašeho zákazníka a dodržením všech slibů.
Bubák je tvrdý a jde jen těžko zabít. Ale s obětavostí a odhodláním ho můžeme vyhnat jednou pro vždy.
Překlad ze zdroje copyblogger.com